fredag 27 februari 2009

Stress

Jaha, det blir visst inte tid så ofta att sitta framför datorn. Först jobbar man hela dagen, sedan är det hem för att i bästa fall umgås lite intensivt innan det är fotboll, fitness eller simning och därefter hem igen för att äta (om man inte hunnit det innan träningen) och umgås en ministund innan lilltjejen måste lägga sig. Därefter är det tvätt, disk och i bästa fall en slö stund i soffan innan övriga i huset behöver komma i säng. Varje dag är lika stressig och veckorna bara flyger iväg. Jag har otroligt dubbla känslor över mitt sätt att leva. Å ena sidan tycker jag om att vara i farten och se till så att alla får sin tid, å andra sidan avskyr jag stress och tycker väl inte att det är ett idealiskt sätt för en sexåring att leva - vet bara inte hur jag ska gör aför att både få ha kakan och äta den. Det slutar väl med ett psykbryt om jag inte vinner x antal miljoner på tips eller lotto och hur stor är den chansen?
Idag beslöt jag mig för att på ngt sätt visa mannen att jag älskar honom och dessutom själv få uppfyllas av en positiv känsla, så därför köpte jag tre vackra rosor med lite brudslöja i samt ett kort där jag berättade att jag älskar honom när jag var på väg hem från jobb.
De togs emot med glädje.
Vi får väl se hur helgen fortlöper och därmed skriver jag idag inte mer här idag.
Sov så gott!

Inga kommentarer: