onsdag 26 november 2008

Orken att vara en sexgudinna & trebarnsmor..

Hade egentligen inte alls tänkt skriva något idag då jag är fullständigt slut som människa. Just nu skulle jag behövt antingen fler veckodagar eller fler timmar på dygnet för att hinna med allt som ska göras. Denna veckan har det varit ett väldigt "fläng" hit och dit. Det skulle fixas födelsepresent till Kärleken i mitt liv och den skulle helst kosta Gratis - alltså inte helt lätt.. På bemärkelsedagen i fråga for jag från jobb och direkt till utvecklingssamtal med minstingen, därefter hem med en 5-åring x-tra, fram med diverse ingredienser till bak för att kunna fika och fira maken sådär lagom stillsamt. Undan med fikan, ner till affären och hem för att fixa en "festmåltid". Killarna stack därefter på träning, tonåringen försvann ut för att få sitt sociala behov tillgodosett en stund medan jag tog hand om röran som blivit efter middag och fika samt fick ta itu med en konfliktsökande 5-åring. När klockan var 21.00 var jag totalt slut som människa, men då hade jag ju tvätten att ta hand om. Struntar jag i denna en dag har tvätthögarna en förmåga att växa till stora högar. Inte nog med smutsiga arbets-, skol- och dagiskläder - vi är dessutom en aktiv familj så här finns massor av diverse träningskläder också i tvätthögen. Det blir lite grann när man är fem i familjen. Hade samhället bara värderat hem och barn mer så kanske någon av föräldrarna skulle kunna jobba färre timmar för att hinna med att se om sitt hus, finnas mer tillhands för sina barn och orka med mer vuxentid utan att få dåligt samvete mot barnen och ändå kunna överleva ekonomiskt.. Vi pratar om kvinnofällor om vi inte får rätt till att jobba mer, men det kan lika gärna bli en kvinnofälla på andra hållet. Givetvis tycker jag att de kvinnor som vill jobba heltid ska ha rätt till att göra det men jag tycker också att de föräldrar (nu skrev jag inte kvinnor) som vill vara hemma mer ska ha möjlighet till det utan att familjen ska gå under ekonomiskt. Jag tycker att många av dagens kvinnor sitter fast i en fälla också. Först ska vi jobba heltid och helst göra karriär som männen, sedan har det visat sig att vi åker hem och tar tag i nästa jobb - hemmet(!), för det kan ju inte se ut hur som helst, sedan ska maten fixas, ungarna köras till aktiviteter, läxläsning och hålla sig själv i trim. Ja, man måste ju kunna se ut som en sexgudinna när tiden väl räcker till att rumla runt lite i sänghalmen, eller hur är det egentligen med den biten? Just nu får, i alla fall jag vara glad om orken ens räcker till åt det genomsnittliga engångsligget/vecka. Viljan finns med orken tar slut redan innan jag tagit steget över tröskeln till sovrummet. Med tonåringar i huset får man dessutom boka tid för att kunna umgås lite mer intimt för de sitter ju uppe nästan längre än vad vi gör och har man dessutom som vi en 5-åring i familjen så är det ju inte bara att hoppa på varandra när lusten faller på på dagtid - vi sitter med andra ord i en sexuell rävsax:). För att återkomma till mitt stressade liv ska jag i snabba drag knyta ihop denna dagen också. När jag slutade for jag hem och bytte om till träningskläder och passade på att leta lite efter mannens mobil som han inte hittade, vilket jag försökte hjälpa till med att lösa redan från mitt jobb - hur lätt nu det är, hmm.. Sedan for jag till förskolan och hämtade min 5-åring som dagen till ära var samarbetsvillig, i synnerhet när hon fick höra att vi skulle tíll mitt träningsställe och att hon skulle få åka hiss upp - jippi!
Vi for alltså vidare dit och jag försökte sätta ihop ett pass till morgondagen. Sedan snabbt hem med en inte lika samarbetsvillig 5-åring längre, för att hämta simkläder till henne. Hon hade somnat i bilen vilket kunde förklara hormonrubbningarna. Mötte mannen i förbifarten när vi åter rullade ut från infarten, mobilen var nu hittad till allas lättnad. Simning för minstingen i en halvtimmes tid och sedan var det mat som gällde. Jag somnade en stund hos henne när jag läst boken färdigt, men det gjorde inte hon. Har man redan sovit i bilen är man ganska utvilad en stund men denna kväll förflöt ändå ganska smidigt. Resten av familjen kom hem från träning och shopping. Jag försökte få ihop hela passet men hjärnan var alldeles för luddig pga sömnbrist. Så nu har jag mailat min mentor som ändå står som instruktör på passet imorgon och hoppas att hon vill ta det. Risken är just nu stor att jag brakar ihop om jag inte drar ner lite på takten.. Nu ska jag gå och lägga mig och SOVA tillsammans med min man. Sov så gott..

Inga kommentarer: